Hoppa till sidans innehåll

Styrelsemöte 10 2014-10-09

2014-11-02 19:17
Några av de punkter som avhandlades
  • Uppdaterad: 2014-11-02 19:18

Byta SSFK:s möteslokal

Gunnar Möschler presenterar förslaget.

Lokalen ligger på Fyrverkarbacken 34 på Kungsholmen.

BESLUT: Förslaget bifalles under förutsättning att utbildningschefen godkänner lokalen.

Thomas Rahm besiktigar lokalen under oktober.

 

Strategi-möte - vilka ämnen ska beröras på mötet/mötena?

BESLUT: Strategi möte skall hållas söndagen 23 november 9:00 – 17:00

Ansvarig för planeringen av mötet är Hans Andersson.

Föreslagna punkter i prioritets ordning:

  1. Ansvarig Magnus Forslund

Hur säkerställa klubbens ”operativa leverans” under säsong?

  1. Ansvarig Thomas Rahm

Hur få flera att flyga mera?

  1. Ansvarig Thomas Rahm

Ska vi fortsätta att satsa på att utbilda massor med piloter, eller ska vi lägga mer krut på

urvalsprocessen av kommande års elever och hårdsatsa på dom vi utbildar?

Vilka utbildningar skall vi bedriva inom SSFK’s regi?

  1. Ansvarig Christer Bergquist

Kan vi förbättra organisationen av det ideella arbetet?

  1. Ansvarig Jeremy Hamill-Keays & Mikael Högstadius. Tillfrågas av Magnus Forslund.

Ska vi utöka samarbetet med Berget och Uppsala FK?

  1. Ansvarig Alex Karlsson & Åke Pettersson. Tillfrågas av Åke Pettersson.

Vad vill vi ha för flygplanspark framöver bogserflygplan/Bogserverksamhet?

  1. Flyttas till ev. nästa möte.

Utifrån hur vår klubb ser ut om 5 år, vilka anläggningar skall vi ha. Kan vi få fler att

bo kvar om vi har trevligare boende. Behöver vi så många sängar mm.

 

Status Radio, Läckande tank i Cuben

Lars-Åke Gustafsson presenterar kommande arbete för CSB under vecka 42.

CSB konserveras under vintern.

 

Motor och vingar till SE-IYE, kostnad reparation eller utbyte

Lars-Åke Gustafsson har erhållit 4 offerter för en grundöversedd (nollad) motor.

Det bästa förslaget är från NORVIC Aero Engines Ltd i England till en totalkostnad

av 245.500kr och avser en nollställd motor med bl.a. renoverad förgasare och ny startmotor.

Till detta kommer slangar och motorkuddar för c:a 12.500 kr.

I- och urmontering bedöms kosta 30.000kr, frakt 5000 samt oförutsett 12.500.

 

Ovanstående summeras till 305.500 kr och inkluderar svensk moms på allt. 

BESLUT:  Inköp enligt ovanstående verkställs via Erikssons Automekanik (Affe)

 

För vingarna gäller att de inte är i behov av omdukning. Däremot kommer samtliga roderytor och

stabilisatorn att demonteras där Pawneen står i Västerås och omdukas på Långtora. Det mesta

material som behövs för omdukningen är redan inköpt.

 

Magnus Forslund meddelade att en motion från några medlemmar är inskickad

i styrelsens namn till Segelflygets årsmöte på Billingehus

Motionen tar upp klubbars betalning till tävlings och utbildnings fond.

Då motionen inte före mötet var känd för styrelsen, så kommer ett beslut att tas

via E-brev i kommande vecka om motionen skall dras tillbaka eller ej.

 

Diskussion om 2015 års styrelse.

 

Jan Rehn informerar om vår Bergfalke. Har flugits lite i år. Läggs i ”malpåse” under 2015.

 

Lars-Åke Gustafsson informerar om att några elever kan få sin läkarundersökning till

halva priset då en ny flygläkare skall göra sin praktik på Långtora.

 

Lars-Åke Gustafsson informerar om att kostnaden 16000kr för Jarek Bators svetslicens,

har nu SSFK fått tillbaka 8000kr.

 

 

Medlemmar som önskar en kopia av denna eller tidigare styrelseprotokoll kan

kontakta sekreteraren eller kansliet.

Sekreteraren

Skribent: Henrik Åkerstedt

Postadress:
Stockholms SFK - Flygsport
Box 888
10137 Stockholm

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info